Rio

Fågeln Blu som förflyttas från det trygga burlivet till den vilda brasilianska djungeln. Och det hade nog gått alldeles strålande, om det inte varit för en sak. Han kan inte flyga.. På sina äventyr stiftar Blu bekantskap med den färggranne Rafael som känner djungeln som sin egen bakficka, sångfåglarna Nico och Pedro som har lite olika musikaliska tolkningar på vad det innebär att vara en sångfågel, den vackra, vilda Jewel samt djungelns mest osannolika invånare; Bulldogen Luiz som förstår att det inte är snällt att äta upp sina fågelvänner men ibland vattnas det ändå i munnen på honom.

Rio.. Jag älskar filmen, den är så gullig hur som helst. Jag skrattade rätt så många av olika roliga scener, fåglarna är så ursöta.. särskilt två blåa fåglarna Blu och Jewel.. Jag trodde att filmen skulle vara typ, sådär.. men icke, den är faktiskt jättebra film.. rekommenderar er som älskar söta filmer, rekommenderar den starkt. 5 av 5.

Kommentarer
Postat av: Hjjonsson

Sv: Hahahaha, zz jag fail. xD

2011-05-20 @ 22:28:39
URL: http://hjjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0